Jag är med kattbebis! :D

Publicerad 2011-02-12 11:32:42 i Katter,

Jag har ju redan två katter som de flesta vet, Nisse och Baccus, mina underbara små buspojkar.



Men nu har jag i flera månader varit sugen på att skaffa mig en till liten en, jag vill ha en liten tös.
Igår följde jag med min vän Maria från en kurs som jag går nu hem på lunchen och fick då träffa hennes två 10 veckor gamla kattungar som hon vill ge bort och en av dem är en tjej. Jag blev störtförälskad i henne på en gång, hon är precis som jag vill att min nya kattunge ska vara, busig men lugn, go och så fruktansvärt söt. Så hela eftermiddagen igår och morgonen idag har jag velat fram och tillbaka, har jag råd? Kan jag ta hand om en katt till? o.s.v. o.s.v. Men tillslut bestämde jag mig, hon ska bli min! Jag är så jävla glad, jag ska få min lilla princessa, Maria har döpt henne till Tequila men jag vill döpa om henne till Alice, jag är förälskad i det namnet och min nya bebis passar så bra i det.

Jag kommer vänta till slutet av februari innan jag hämtar henne, dels för att hon ska bli 12 veckor och dels för att jag vill ha pengar så jag kan köpa hem lite grejer till henne.

Förhoppningsvis får jag följa med Maria hem på fler lunchraster och träffa henne flera gånger innan jag tar hem henne ^^ Då kommer hon ju vänja sig vid mig också :)

Åh jag är så glad! (Jag vet att pappa, mormor och några andra tycker att jag är dum i huvudet som skaffar en till katt, men det är ändå mitt val och jag är väldigt glad över mitt beslut)


Alice och Maria ^^

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-02-12 16:06:32

Naaaw vad sööööt!! Jag vill också ha en kattunge till, haha, ska nog försöka övertala mamma och pappa;)

Postat av: Elin

Publicerad 2011-02-12 20:51:20

Haha, do it ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela