Dag 6 - Ett nytaget foto på dig själv och 15 intressanta fakta om dig själv

Publicerad 2011-03-13 22:58:41 i Lista,

 

Jag gör som så att jag stryker intressant och tar fakta ;P Kommer säkert skriva mycket som folk redan vet men det är fan inte lätt att komma på 15 grejer…

 

1. Jag visar mig oftast självsäker utåt, men har egentligen fruktansvärt dålig självkänsla och vissa personer blir helt chockade när jag berättar det.

 

2. Utifrån punkt 1. Jag jobbar på min självkänsla som fan just nu, försöker lära mig att vara stolt över bra saker jag gjort och att uttrycka det inför andra utan att känna mig ego. Dock har jag ramlat bakåt lite nu och för tillfället orkar jag knappt med mig själv. Men det ska fan bli bättre.

 

3. Jag lider av ett starkt jävla cola-beroende. Jag vill verkligen sluta med cola, för ekonomin och viktens skull, men det är så svårt för jag mår så fruktansvärt dåligt utan cola. Får en enorm huvudvärk, känner mig svag och trött, mår illa, känner mig uttorkad oavsett hur mycket vatten jag än dricker o.s.v. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att sluta, finns ju inte direkt några speciella hjälpmedel.

 

4. Jag har en underbar kusin som fyller 13 år om ett par veckor som brås väldigt mycket på mig :P En av mina högsta drömmar i livet är att vara en så bra förebild som möjligt för henne och att börja tjäna så mycket pengar så att jag kan stötta hennes konstintresse. Hon är så duktig på att rita! Är så stolt över henne på alla sätt och vis.

 

5. Jag klarar inte av att se och läsa om lidande djur, det går inte. Jag kan läsa om barn som råkar ut för hemska saker (jag menar inte att jag inte blir påverkad av det, jag blir väldigt ledsen och arg av att läsa sådant) men när det gäller djur så vill jag utrota hela människosläktet.

Jag har ett minne t.ex. Det var en reklam som gick på trean för något program som handlade om familjer som fick åka till små byar ute i världen och leva som folket där. Där tillfånga tog de e gris genom att slänga ett rep runt halsen på det, grisen kastade sig upp i luften och gallskrek. Jag sprang in på toaletten, spydde och bröt ihop totalt. Jag spyr oftast när jag ser något sådant. Det blir för mycket för mig.

 

6. Jag blir väldigt avundsjuk på folk som pratar om sina mammor (om de är bra mammor), jag vill också prata om min underbara LEVANDE mamma. Jag vill självklart inte att de ska sluta prata om sina mammor, det är bara jobbigt.

 

7. Jag drömmer om att flytta till New York eller Los Angeles, mest för sminkmöjligheterna.

 

8. Jag drömmer även om att flytta till Japan, för att få vara en del av den underbara kulturen, både den moderna och den gamla.

 

9. Min största dröm är att flytta till England, har aldrig varit där, men det är så fruktansvärt vackert där och HERREGUD vad jag älskar brittisk accent! Det bara känns som rätt ställe för mig.

 

10. Min självkänsla gällande smink är inte så jävla hög egentligen :P Jag skryter jämt om mina kunskaper bara för att andra människor verkar bli impade men i själva verket tvekar jag på om jag verkligen är bra… känner mig så fantasilös och tråkig.

 

11. Jag tror starkt på att jag har en framtid som ”Crazy catlady” :P Är kattokig och vill väldigt gärna starta… kattuppfödning? Kattkennel? Med heliga birmor ^^  Nu har jag ju tre busungar.

 

12. Jag vill flytta till hus, men största anledningen till det är egentligen att jag vill slippa grannar. Är så jävla less på att behöva visa hänsyn jämt XD

 

13. Jag har alltid försökt vara duktig och snäll, lyda regler, beté mig rätt o.s.v. men har på senare tiden börjat tröttna rejält på det. Det är inte kul att vara fröken duktig jämt.

 

14. Jag funderade ett tag på att byta min stavning till Erinu som är den japanska versionen av mitt namn. Då skulle jag säga till svenskar att kalla mig Elin som vanligt, men amerikanerna skulle kunna kalla med Erin som är ett MYCKET vanligare namn där ;P Blev dock inget av det, även om det vore lite coolt ;)

 

15. Jag är inte intressant :D

 

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-03-14 07:26:22

Anledningen till att du får ont i huvudet när du slutar med cola är ju att kroppen är van med att få så mycket socker i vanliga fall. så det enda du kan göra för att inte få ont i huvudet r väl att trappa ner gradvis, typ ta varannan vatten ;)



Och vi borde åka till England, typ till någon liten by! Det vore nice^^

Postat av: Elin

Publicerad 2011-03-14 08:13:39

Det vore så jävla nice!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela