Det där med slampor...

Publicerad 2012-12-17 09:27:27 i Allmänt,

 
 
 
Jag såg den här videon för ett tag sedan och bara efter att ha sett rubriken så kände jag på mig att det skulle vara en video som jag inte skulle tycka om, just på grund av ordet "slut". Jag hade inte tänkt skriva om det egentligen men efter att ha sett några videoresponses så kände jag att jag ville dela min åsikt.
 
Först och främst så tycker jag inte att ordet slampa ska existera. Om en tjej älskar sex och mår bra av det så finns det ingen som helst anledning till varför hon inte skulle kunna ha en massa sex med olika killar varje gång. Det kan gå fel, det kan gå jävligt fel, men det är ALDRIG hennes fel. Det spelar ingen roll om hon har råflirtat med en kille hela kvällen, om hon har världens minsta klänning på sig och världens högsta klackar, säger hon nej så är det nej.
 
 
 
Det här ett videosvar till Jennas video som jag såg via Hellas facebooksida.
 
Jag har så många tankar och åsikter så jag vet inte ens vart jag ska börja och det kommer bli ett jävligt virrigt inlägg. När jag skriver tjejer, killar och folk/personer så menar jag såklart inte alla, men det hoppas jag att ni förstår.
 
Om vi börjar med slampa: Jag är SÅ jävla arg på det här ordet och på folk som använder det, som kallar tjejer det för att hon älskar sex. Om vi går det vanliga: Vi i princip förväntar oss att killar ska knulla runt, killar är ju översexuella odjur som baaara tänker med kuken :o Tjejer tycker ju inte om sex, tjejer knullar bara runt för att få uppmärksamhet och bekräftelse.
Tanken på att det faktiskt finns killar som föredrar att ligga med en person hela tiden, eller till och med att det finns killar som inte är så speciellt sexuella verkar inte existera i SÅ många huvuden. ALLA killar älskar ju fitta och vill ha det jämt, annars är han bög.
Tanken på att en tjej faktiskt älskar sex och vill ha MYCKET av det, kanske till och med med olika killar varje gång verkar inte heller existera i många huvuden. Om en tjej älskar sex och knullar runt så är hon automatiskt en "slampa", tjejer ser henne som en osäker dum tjej som bara vill ha uppmärksamhet och killar ser henne som någon som ligger med allt och alla och "de kan knulla henne om de vill".
 
Det finns självklart tjejer som knullar runt för att få bekräftelse, för att få uppmärksamhet och det är hemskt att det ska behöva vara så, men sådana tjejer är inte heller slampor. Slampor existerar inte.
 
Ett annat ord som används för mycket är hora, en hora(prostituerad) är en person som har sex med män/kvinnor för pengar. Inget annat. En tjej som knullar runt är inte en hora, hon tar inte betalt för att ligga med personerna hon ligger med.
 
Och så går vi över till våldtäkt: Det här är något som man skulle kunna diskutera och prata om i tusen år. Synen på våldtäkt är så jävla störd. Ta till exempel den där dokumentären som visades för ganska längesedan; En tjej blev våldtagen på en fest, och istället för att folk ställde sig på hennes sida eller ens försökte förstå så gick de direkt på killens sida. Det var hon som var en slampa, han sade ju att hon ville.
När de intervjuade folk och frågade vad våldtäkt var så var alla överens om att en våldtäkt är när en tjej blir överfallen i en park och våldtagen. Det var så det var, inget annat var våldtäkt. Och det är ju ofta så folk ser det.
Men det stämmer ju inte, inte ett jävla dugg. En kvinna kan  bli våldtagen av sin man, en tjej kan bli våldtagen på en fest av en kille som hon har flirtat och hånglat med hela kvällen.
För det första så är nej alltid nej, om kvinnan säger nej och mannen ändå tvingar sig på henne så är det våldtäkt.
Om kvinnan är väldigt påverkad av alkohol och inte kan fatta medvetna beslut och killen har sex med henne så är det våldtäkt. Så länge kvinnan inte medvetet har gett sitt godkännande så är det våldtäkt.
Och en annan sak; killar kan också bli våldtagna. Folk skrattar åt det, alla killar vill ju knulla, en kille kan inte bli våldtagen för att vill ju stoppa kuken i alla fittor, hur våldtar man en kille?
Och så tar vi det  där med att skulden i princip alltid läggs på tjejen; Hur många ursäkter finns det inte för killens skull? Tjejen klädde sig utmanande, sminkade sig utmanande, hade höga klackar, hade snyggt hår, flirtade med killen, hade legat med 500 killar innan våldtäktsmannen, gick på en gata som hon inte skulle ha gått på, hade druckit alkohol o.s.v, o.s.v, o.s.v.
VARFÖR skyddar de killen? Varför är det alltid tjejens fel? Jag förstår seriöst inte. Och det är anledningen till att  de allra flesta tjejerna inte anmäler, för de vet att de kommer få skulden. En tjej har varit med om något så fruktansvärt och sedan ska hon sitta och höra att det är hennes  fel, vem fan orkar med det? Det är samhällets fel att tjejen oftast beskyller sig själv när det egentligen bara är våldtäktsmannens jävla fel. "Jag hade ju druckit..." "Sade jag verkligen nej?" "Jag hade ju faktiskt flirtat med honom hela kvällen..." o.s.v.
 
Folk måste seriöst öppna sina hjärnor och sluta vara så jävla trångsynta.
 
Som sagt, virrigt inlägg, och jag glömde säkert saker som jag skulle säga men jag orkar inte läsa igenom inlägget nu. Kanske gör det någon annan gång.
 
 
(Inlägget har ingenting med Jenna att göra egentligen, det var bara appropå. Det var ett jävligt dumt klipp som hon lade ut, men jag tycker inte mindre om henne för det, jag hoppas bara att hon ska släppa de där dumma åsikterna. Men jag tycker fortfarande att hon är skitbra.)

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2012-12-17 11:04:08

Det finns inget som gör mig så arg som synen på våldtäkt. Just att det ALLTID är tjejens fel. Läste en väldigt bra text förut om medias vridning på allt, här är den och jag älskar att de vänt på allt och skriver "valde 24 män att våldta" istället för "blev 24 kvinnor våldtagna".

Och angående det där med slampa så håller jag med. Det är sjukt att vi fortfarande ser män som hingstar och tjejer som slampor. Hur hade HIMYM varit om Barney Stinson varit en tjej istället, som ljög för att få killar i säng? Eller James Bond?

Otroligt bra skrivet och bra att du verkligen skriver som du tycker för slutshaming måste upphöra! Pusss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela