Dag 20 – Tre favoritfilmer och varför.

Publicerad 2013-08-30 00:00:00 i Lista,

Ugh, så svårt >_< Men jag tar tre filmer som påverkar mig väldigt positivt.
 
1. Amelie från montmartre: Hur kan man inte älska den? Den är perfekt och min eviga favorit. Jag älskar att den är så speciell och vacker, jag älskar alla detaljer och historien är så jävla fin. Jag mår bra överallt när jag tittar på den.
 

 
 
 
2. Eat, pray, love: För det första är jag, som jag har nämnt tusen gånger, galen i italien och det är såklart min favoritdel i hela filmen. För det andra så är det bara en sådan vacker film, hon gör något som många inte vågar men säkert skulle behöva och under resans gång finner hon både sig själv och kärlek. Jag är en väldigt rädd och försiktig person, jag lever i en väldigt väldigt liten bubbla, så pass så att jag inte ens klarar att åka till Göteborg.... så att titta på en sådan film ger mig något, jag kan inte säga vad det är men jag mår bara så fruktansvärt bra när jag ser den.
 
 
 
3. En oväntad vänskap: Den här filmen har jag bara sett en gång men det påverkade mig mycket, har ni inte sett den så tycker jag verkligen att ni ska se den. Det är en så otroligt fin historia och det faktum att den är baserad på en sann historia gör den ännu bättre. Jag såg den med Jonathan på vår 4-års dag och både han och jag älskade den och kände oss jätte glada när vi hade sett den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela