Offentlig amning

Publicerad 2013-05-08 12:04:04 i Allmänt,

Jag vill bara skriva om offentlig amning, det är ju något som går runt på internet just nu.
 
Jag tror starkt att personer har något emot det bara för att de sexualiserar bröst, och när de ser ett barn mot det bröstet så blir de förvirrande och därmed irriterade. Jag kan inte komma på någon annan anledning, även fast det med största säkerhet finns.
Jag tycker amning är vackert, att med sin kropp kunna göda sitt barn. Man har inte bara skapat och fött fram den där fantastiska vackra lilla varelsen, man kan även med sin kropp ge den fortsatt liv. (Nu lät det där jätte konstigt men jag hoppas att folk förstår).
 
Det var min åsikt, jag mår dåligt och ska lägga mig ett tag och kände att jag inte kommer kunna sova om jag inte skriver det här :P
 
A presto!

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-05-18 00:11:32

Ja tänk vad härligt i en värld där bröst bara kan få vara bröst! Sen tycker jag att det är skillnad på kvinnobröst och mansbröst, jag tycker inte att man ska gå runt och flasha dem överallt som en man kan göra. Men när det gäller amning, som är det mest naturliga man kan göra, så varför inte? Det är ju inte direkt för att locka blickar på en som man gör det :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela