Ångestfylld

Publicerad 2013-08-06 11:02:00 i Allmänt,

Idag är en jävligt jobbig känslomässig dag, så mycket att oroa sig över och jag kan inte göra något åt det. Jag är sämst på att kontrollera oro och ångest.
 
Jag ringde till hälsocentralen då jag behöver en läkarutlåtande om hälsotillstånd för att kunna söka om fortsatt aktivitetsersättning, sist jag ringde var i Juni och då sade hon att jag skulle ringa i augusti, så jag satt i telefonkö i en halvtimme imorse fylld med ångest och får då höra att de inte har tid med det nu så jag ska ringa om två veckor... vill bara ha det gjort.
Sedan ringde jag vuxenpsyk, vilket jag har gruvat mig över i flera månader, för att höra om jag kan få ta reda på om jag har generell ångest men då får jag veta att det kollar de upp på hälsocentralen.. så då måste jag vänta med det också.
 
Efter jag har köpt kattsand idag så tar mina pengar slut, det är två veckor kvar tills jag får pengar igen och jag har snart slut på mat.
 
Om två veckor skulle mamma ha fyllt 50... det gör ont och jag oroar mig så fruktansvärt mycket för den dagen.
 
Och så är det som vanligt fler saker som jag inte vill/kan skriva om.
 
Men ja, som sagt, jag kan inte göra något, det betyder dock inte att jag kommer sluta oroa mig.
Jag är bara allmänt olycklig, livet gör ont.
 
 Jag börjar tappa orken och lusten nu, jag förstår inte på vilket sätt det är värt det... Jag har försökt och försökt, jag har ansträngt ihjäl mig men det blir aldrig bättre och jag tror inte att det kommer bli bättre.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-08-07 10:03:07

Hoppas du mår bättre snart, det är aldrig kul när flera dåliga saker händer samtidigt :/. Och oftast gör de ju det, det måste vara något som gör att när en dålig sak händer så dras andra grejer med också. Sen förstår jag att det måste vara jobbig när du, som du skrev i förra inlägget, inte kan göra det ju gillar mest!

Jag hatar också att ringa samtal, gruvar alltid i hundra år innan jag slår numret. Men sen när det är över känns det bättre :)

Postat av: Pelle

Publicerad 2013-08-10 14:10:06

Usch, låter jobbigt! Hoppas det blir bättre snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela