stackars bebisget :o

Publicerad 2011-09-17 22:02:49 i Allmänt,

hohoho, det här visar hur aktiv jag är i mitt bloggande. Har planerat det här inlägget i över en vecka XD Sedan det hände....


Jag har börjat på en grej som heter Back on track på Jamtli Historieland, jag orkar inte förklara vad det är.

Hur som haver så satt vi i en liten biosalong i museumet för ett tag sedan och kollade på film när jag fick en otrevlig ångestattack så jag vandrade ut på en promenad genom området för att finna tröst hos getterna.
I hagen jag kom till stod det två baggar (visst heter manliga getter så?) och en av dem skrek som fan vilket jag inte fattade, tills jag hörde andra skrik från en hage en liten bit därifrån så jag gick dit.

Då visade det sig att det var en stackars liten killing som hade fastnad med huvudet i ett staket :P Den stod och skrek och mamman gick oroligt fram och tillbaka och nosade på sin bebis. En av bondarna kom och försökte trycka ut killingens huvud men det var helt omöjligt så han fick gå iväg för att hämta en kofot. Medan han var borta gick två hästar i hagen bredvid fram till killingen (den hade huvudet i deras hage) och stod där och nosade på den så den blev lugn och tyst tills gubben kom tillbaka, då backade hästarna snällt undan och han fick loss killingen.

Det var så jävla gulligt med hästarna, som att de ställde sig där och tröstade killingen. Jag blev rörd och på bättre humör utan tvekan. Djur är underbara <3

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-09-18 10:42:01

Ååååh, vad underbart! Djur är verkligen underbara. Och jag fick en stor längtan efter att gå på Jamtli nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela