Dag hos mommo

Publicerad 2013-09-29 21:09:00 i Positivt,

Idag var jag hos mommo, jag åker oftast till henne på söndagar eftersom både hon och jag avskyr söndagar och det blir en MYCKET trevligare dag om vi spenderar den tillsammans, och tiden går så mycket fortare.
 
Först åt vi och hon hade lagat en slags pastagratäng (eller vad man nu ska kalla det) som var så jävla god, det var med kyckling och paprika. Hon som är så osäker på sin matlagning satt och ursäktade en sig en massa och sade att jag kunde salta om det smakade lite o.s.v, när den i själva verket var jättegod. Så jag spenderade hela måltiden till att få henne att fatta att hon faktiskt lagar jätte god mat och som svar fick jag "Du är så snäll med din gamla mormor" vilket värmde i hjärtat att höra, allt jag vill är att mormor ska må bra och om jag kan bidra till det så är det det bästa som finns.
 
Strax efter vi hade ätit klart så ringde det på dörren och då var det kusin Nellie ^^ Det var länge sedan jag träffade henne så det var roligt.
 
Resten av dagen spenderades till att färga och klippa mormors hår, massera Nellie och få massage tillbaka, klia mormor på ryggen och babbla en massa som alltid ;)

Det var en supermysig dag och jag känner mig glad och så oerhört tacksam för människorna i mitt liv.
 
Jag fick även en sådan kapselmaskin som man gör kaffe i av mommo, dock förstår jag mig inte på den riktigt och lyckades göra en blaskig äcklig kopp med varm choklad XD Kapseln försvann även.... det står ingenstans vart den är och jag hittar den inte, bra jobbat :D Får ta hit någon med lite mer mellan öronen som kan hjälpa mig XD
 
Aja, det var la allt. Adieu!

(Bara jag som märker att jag låter helt efterbliven när jag ska skriva positiva inlägg? Varför är det lättare att skriva om hemska känslor än en positiv dag? :P)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela