Panik

Publicerad 2016-01-09 03:39:33 i Allmänt,

Jag har lite panik just nu... allt är lite för jobbigt. 
Jag klarar mig inte själv just nu men jag har inget val. Ångesten är påtaglig dagligen och jag misstrivs så fruktansvärt i mitt liv här i Östersund, jag vet att om en månad så kommer jag ifrån det här. Då får jag bo med mitt livs kärlek, min trygghet. Då får jag andas, för alltid... Förut när jag har mått dåligt så har det inte funnits någon tröst, inget slut, men trots det så känns en månad som en fruktansvärt lång tid. 
Jag har så mycket som jag måste göra, jag måste ringa samtal och säga upp saker inför flytten men ångesten stoppar mig. 
Jag måste rensa och städa, men det är så fruktansvärt kallt så min kropp fungerar inte. Den är stel och värker precis hela tiden, jag som oftast är väldigt orkeslös på grund av generella ångesten har nu minus på ork-kontot... Det finns ingen energi, det finns ingen ork. Och jag får reumatisk feber varje dag på grund av att jag blir nedkyld och då är det bara att gå och lägga sig. Allt är jobbigt just nu... och ändå mår jag inte ens i närheten så dåligt som jag tidigare gjort. Jag har blivit bortskämd tror jag... Jag orkar inte klara mig själv.
När det bara är ångesten som spökar så brukar jag kunna pusha mig själv till att göra saker ändå, men nu när kroppen inte fungerar så går det bara inte... jag fixar det inte. Jag är svag nu. 

Ursäkta gnället men det känns som att jag håller på att bryta ihop... Det hjälpte inte så mycket att skriva, men ja...
På måndag kommer pojkvän hit tack och lov.
Sedan ska jag vara helt ensam i tre veckor då katterna följer med honom till småland och sedan flyttar jag äntligen. 
Jag ska klara det, jag ska pusha mig själv... men inte nu. Antar att jag måste tycka synd om mig själv ett tag först, så patetisk. Kommer säkert ur det här om jag får tummen ur röven och faktiskt gör något nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela