Tutorial

Publicerad 2010-12-11 18:45:18 i Tutorials,

Så... nu ska jag göra en tutorial. Har bara tagit bilderna än så länge, fy fan vad drygt XD Jag kommer nog inte göra om det på läääänge, önskar att jag hade en skit bra webkamera så kunde jag göra videotutorials istället. iallafall, here we go:



Börja med att lägga på eyeshadow primer såklart ;)


Lägg på en röd ögonskugga, helst lite en lite mörkare nyans men det är absolut inte ett måste.

Lägg på en orange ögonskugga i inre ögonvrån, se till så att det blandas ihop.

Det syns dåligt, men färgen är brunlila, den lägger ni ovan för ögonlocket, på yttre halvan, se även här till så att färgerna går in i varandra. Det går bra med en mörk lila eller mörkbrun också om ni inte har någon liknande färg.

Jag skulle kunna tänka mig att den här färgkombinationen sänder ut varningssignaler hos många, rosa och rött tillsammans? nooo! Jo! :D
Den lägger ni ovanför ögonlocket på insidan, och åter igen: se till att färgerna smälter ihop.

Hur ska man beskriva den här färgen då? Grisrosa/orange? Aja, den lägger ni iallafall alldeles ovanför den brunlila och inåt, detta för att färgerna ska smälta ut finare mot ögonbrynet.

Sedan lägger ni på highlight, alltså en vit skugga under ögonbrynet och tonar in det i färgerna, det gör övergången ännu finare. Jag glömde såklart ta en efterbild på detta men de flesta vet nog hur det ser ut ;) Jag använder Stargazers ansiktspuder till det här för att det är en sådan stark vit, det är svårt att hitta bra vita när det gäller ögonskugga.


På det undre ögonlocket lade jag en mörklila färg på yttre sidan och samma oranga som ovan på inre. Detta gör att det lila och röda verkar höra ihop.


Dags för ögonpenna, jag använde viva la divas 3. Coffe, men ni kan såklart använda vilken färg och vilket märke ni vill.


Vid det här laget blev jag galen på att jag inte hade fixat ögonbrynen än så, såhär gör jag:

Jag använder viva la divas ögonbryns skuggor 2.Blonde. Jag har svart hår, men är så ljus i hyn så blond fungerar alldeles utmärkt.
Jag börjar med att ta den näst ljusade nyanser som en guide line. Jag blöter penseln för att det ska sitta bättre och bli ett tydligare resultat.

Sedan tar jag den mörkaste, som passar mina ögonbryn eftersom jag har färgat dem brunsvarta. Har egentligen mörkblonda, men det ser inte så sexigt ut när man har färgat håret svart ;P

Sedan tar jag en torr ögonbrynspensel och fyller i ögonbrynet. Även om ni inte har rakat av er ögonbrynen så råder jag alla att göra det med en passande färg, det ramar in sminkningen.

Dags för eyeliner, min favorit <3 Har använt eyeliner sedan jag var ca. 14 och jag dyrkar det. Jag använder make up stores cake eyeliner, tycker det är mycket smidigare, med smala aquarellepenslar(jag gillar inte eyelinerpenslar, de är oftaste för tjocka och spretiga). Innan jag börjar applicera så blöter jag ner eyelinerna ordentligt och låter det "torka" in lite, det gör att det blir mycket lättare att använda sedan.

En bildguide på hur jag går tillväga, känns som att jag inte måste förklara så mycket, en bild säger mer än tusen ord, right? ;) Undrar ni något så fråga på.

Sist men inte minst tar jag strasspärlor som egentligen är avsedda för naglar, sådana här lådor kan ni hitta på e-bay, tradera o.s.v. för en billig peng. Jag använder lösögonfranslim för att fästa dem och en pincett för applicering, sedan sätter ni dem var ni vill :)




Done! :D

 

 

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2010-12-12 12:15:21

Wohoo, bra tutorial ju! Nu kan jag öva på eyelinern, haha, får se hur bra jag lyckas ;)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-12-12 15:44:22

Good luck! :D

Postat av: lina

Publicerad 2010-12-12 22:03:40

va fin header du har:)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-12-13 01:13:07

Tack så mycket :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela