En lång jävla lista

Publicerad 2013-04-25 08:31:00 i Allmänt,

 

1. Hur gammal är du? 22 år.
2. Hur gammal känner du dig?
Ibland känner jag mig jätte gammal och ibland jätte ung.

3. Vad har du gjort i dag? Vaknade för en timme sedan, lyssnar på Alex & Sigges podcast.

4. Vilken film såg du senast? Keeping mum, skit bra film, rekomenderar alla att se den :D

5. Vem ringde du senast? Vet faktiskt inte... mormor  eller Jonathan gissar jag på.
6. Är du besatt av någonting?
Kuk.

7. Är du rädd för blod? Nä.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Stökigt som fan.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Aa, verkligen ;)

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.
12. När vaknade du i dag?
05.58 (somnade tidigt igår)

13. Vilken är din favorithögtid? Halloween, firar den dock i princip aldrig :P Drömmen är att få fira den i amerika någon gång.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Rom.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Fuerte ventura.

 16. Hur vill du tillbringa din pension? Typ flytta till ett hus i toscana med en man (helst Jonathan om jag själv får välja ;D)

17. Vad lyssnar du på just nu? Alex och Sigge.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nä, var jätte nära att jag bröt handleden en gång men blev tack och lov bara en stukning.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Cola light, ost, smör, ägg och ketchup.

20. Vem är din favoritkändis? Emma Stone måste jag nog säga, blir helt tokig när jag ser henne, min drömkvinna <3

21. Vad är du på för humör just nu? Trött och orolig (över pengar).

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa :P

23. Snarkar du? När jag är förkyld eller bara allmänt täppt i näsan.

24. Vilka yrken har du provat på? Make up artist, dagisfröken och butiksbiträde.

25. Hur går du helst klädd? Bekvämt och svart.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jävla jungfru, tråkigaste stjärntecknet ever.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Det får nog bli choklad.
28. Vad sa du senast?
Men tyst Nisse! :'(

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Engelska, svenska och kultur-och konsthistoria, fick bra betyg men nu minns jag inget :P

30. Vad har du på dig just nu? Svarta trosor, svarta mjukisbyxor, svart myströja och en svart morgonrock med vita prickar.

31. Vilken är din favoritaffär? Make up store även fast jag aldrig har råd att handla där, sense tycker jag om också.

32. Vad har du för storlek i kläder? Jag vet faktiskt inte, glömmer bort det varje gång :P

33. Vad har du i dina fickor? Ludd.

34. Vad köpte du senast? Onyttig mat.

35. Hur många gånger har du flyttat? Jag slutade räkna när jag var 17, då var jag uppe i 20 gånger. Jag skulle gissa på typ 24 gånger. 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Inte en aning... Kniv, tändare och snöre.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och, älskar att vara uppe på nätterna men älskar också att kliva upp tidigt :P Får nästan panik om jag vaknar 11, känns som att jag har missat hela dagen.

38. Senaste filmen du såg på bio? Hmm... det var en bra fråga. Senaste gången jag var på bio var när jag var 14-15, jag minns inte vad vi såg då...
39. Har du blivit sydd någon gång?
Haha, fan vad jag inte förstod den frågan först... Jag har la blivit sydd när jag har opererats, vilket har hänt tre gånger eller så, annars har det inte hänt.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? När jag var barn? Haha.

41. Vad åt du till frukost? Inget.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Deprimerad, självdestruktiv, fjortisrökte (bara munbloss) och sådana trevligheter :)

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Jag har la inget körkort :o

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Jonathan överraskade mig med en altairfigurin och en stor ask med jellybeans, och en annan sak som jag inte tänker skriva om här och Stina köpte en jättefin solfjäder till mig och kinder bars :D
Mommo gör speciella saker hela tiden, kommer aldrig komma över vilken tur jag har som har henne i mitt liv.

 45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet. Har ljudet avstängt och allt, ingen kan nå mig när jag sover ;P Men jag har den där för jag vill veta vad klockan är på en gång när jag vaknar.

46. Vad var det sista du åt? Kebabrulle <3.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Finns ju så otroligt många och så många sätt att vara vacker på.

48. Är du blyg? Jag var inte det när jag var yngre men jag märkt de senaste åren att jag blir mer blyg, jag pushar mig själv för att vara öppen och trevlig när jag träffar någon ny men ibland tar det emot som fan.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Det var en bra fråga :P Inte en aning... något på yran?

50. Vad heter du i andra namn? Madeleine efter min gudmor (som jag inte har träffat sedan jag var bebis, har inte en aning om var hon finns ens. Förstår inte varför jag blev döpt efter henne. Hade hellre velat att mamma följde mommos väg. Mommo heter Monica, mamma hette Carina Monica, jag hade velat heta Elin Monica, men det gick inte att ändra så ja... jag får döpa mina barn till Monica i andra namn)

51. Har du varit med om en bilolycka? Nä, inte en riktig... Bara bilar som har kört in i bilen som jag har suttit i, en gång på en parkering och en gång på vallsundsbron.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Helt ärligt så vet jag inte, jag är ganska öppen med det mesta, jag tror inte att jag bär på något hemligt.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Gym och promenera.

54. Har du några husdjur? Tre kissekatter, Alice, Baccus och Nisse.

55. Vill du gifta dig? Ja :D Gäller bara att övertala herr pojkvän att han också vill det i framtiden ;D

56. Vad är du sugen på just nu? Snusk.

57. Vad är klockan? 07.59

58. Vad är det konstigaste du ätit? Har nog inte ätit något konstigt tror jag, för mig var det häftigt att äta lamm så...

59. Har du någon udda förmåga? Jag kan stänga av näsan och bara andas med munnen, vet inte hur unikt det är men jag har inte träffat någon som kan det hitils i alla fall, det är jävligt praktiskt när något luktar illa ^^
Jag kan också röra bröstkorgen, skit svårt att förklara så jag tänker inte göra det :D

60. Var växte dina föräldrar upp? Mamma bodde några år i dalarna och sedan flyttade de hit, pappa är uppväxt i jämtland. Mommo är också uppväxt i jämtland.

 61. Vad önskar du dig i julklapp? Min högsta dröm är att få åka utomlands under julen då det är min jobbigaste tid på året. Önskar mig alltid pengar.

 62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Var väll bara på skolan, en gång fick vi ta på oss obekväma säckar och låtsades vara grottmänniskor, en annan gång fick vi göra vargmasker av papperspåsar och äggkartonger och uppträda med det, minns att det var jobbigt för man såg inget XD Och så har vi varit troll en gång också. (jag säger vi för att mina bästa vänner Stina och Parisa var med på det också)

63. Göteborg eller Stockholm? Göteborg såklart, sveriges bästa stad <3

64. Har du sett någon dö? Nej, såg mamma när hon redan hade dött.

65. Har du någon gång ringt polisen? Nä.

66. Hur många grader är det ute? 2 grader.

67. Vilken färg har ditt hus? Brunt och fult (Jag tycker om brunt men det är ingen fin brun, hade hellre velat att husen var vita eller gula)

68. Vad sjöng du senast? mother, father, gentleman!

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Verkligen :) Känns underbart.

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nä, bara tittat på.

71. Har du svenskt ursprung? Yes.

72. Hur mycket väger du? Inte en aning faktiskt, senast jag vägde mig så var det 85 eller 83, kan tänka mig att jag har gått upp lite nu då jag knappt har rört på mig något och bara ätit skit. När jag får skoinlägg ska jag ta tag i promenerandet igen.

73. Har du ett turnummer? Nä.

74. Vem kramade du sist? Jonathan <3

75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja, fy fan vad det sög XD Snön var stenhård och jag bara ramlade och ramlade, hade så jävla ont i kroppen efteråt så huvva.

76. Kan du åka skateboard? Haha, nej XD

 77. Nämn någon du beundrar och varför? Mamma, mormor, Jonathan och Stina.
Mamma och mommo av samma skäl: Så otroligt starka kvinnor, jag ser upp till dem så mycket och känner en enorm stolthet att det är dem som har uppfostrat mig.
Jonathan av skäl som jag inte kan skriva om.
Stina för att hon är så fantastisk helt enkelt, smart, allmänbildad, rolig, lättsam, öppen, driven, målmedveten o.s.v.

78. Har du gröna fingrar? Hahaha, oh nej, har nog ärvt det från min mor.

79. Har du svimmat någon gång? Nä, har bara kollapsat (alltså ramlat ihop, på gränsen till att förlora medvetandet) av ångest, jävligt obehaligt.

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Vet inte.

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Haft: Bebisen, Erin-chan, Menin, Älin. Har: Inget. Förutom älskling, gumman och allt sådant som ingår när man är i ett förhållande ;P Just ja, mommo kallar mig rumpan också XD Fråga mig inte varför, för jag vet inte.

 82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Betala hyra och allt sådant tråkigt och....Shoppa! *_*

83. Är du vidskeplig? Det vill jag inte påstå.

84. Vilka är dina största svagheter? Orolig, stressad, osäker o.s.v. Blir väldigt intensivt och jobbigt jämt. Kan tänka mig att det är jävligt jobbigt för personer i min närhet också.

85. Vad händer till helgen? Ska träffa fina Mejlin på lördag och gå på ÖoB och röda korset.

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Jag vill väldigt gärna ha pengar... men jag vill världigt gärna ha mina händer också, så nej.

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ingenting, ska ringa ortopeden och se vad skoinlägg kostar, är det för dyrt så går det inte.

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Det är väll mycket.

89. Vilken är din favoritrestaurang? Det må väll vara T&K.

90. Bada eller duscha? Bada, vet inte vad jag skulle ha gjort om jag inte hade badkar, min kropp skulle inte palla det.

91. Är du bra på att laga mat? Nope.

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nä.

93. När och varför var du på sjukhus senast? Var på reumatologen för en vecka sedan, det ligger inte i sjukhuset men tillhör det. Skulle se om jag fick börja med mediciner och så.

94. Vilket är ditt drömyrke? Absoluta drömyrket är sexolog, men jag tror inte det kommer hända. Möjligtvis när jag är äldre. Har verkligen igen lust att plugga nu, vill bara ha ett jobb och tjäna pengar.

95. Har du några Piercings? Septum, näsvinge och typ 8 i öronen. Har bara smycke i septum dock.

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Tycker om när gulan är mjuk och kladdig men inte rinnig, jävligt svårt att få till :P

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Vad som helst med mamma, även om det var ett bråk, skulle bara vilja se henne igen.

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Den här listan.

99. Har du gråtit idag? Nein.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Kolla på serier, försöka bygga upp mod till att ringa ortopeden (Hatar att prata i telefon).



Listan tog jag från Stinas blogg

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-04-25 23:48:07

Jag kommer faktiskt inte ihåg vargmaskerna :O vad var det i samband med? Grottmänniskor och troll kommer jag däremot ihåg ;D

Svar: Jag minns faktiskt inte, kommer bara ihåg att vi fick göra maskerna av stora fyrkantiga papperpåsar och äggkartong. Vi klippte hål i dem som var ögon, sedan tog vi en del av äggkartongen som fick agera nos och så fick vi måla den. Sedan på själva uppvisningen så kröp vi ut på scenen, fick säga någon replik tror jag... eller om vi skulle låtsas hitta bär eller något. Och så var det klart :P
MjauDuuude

Postat av: Pelle

Publicerad 2013-04-27 12:20:34

Jag skulle också vilja fira Halloween i amerikatt! WOOT!

Svar: Vore så roligt och häftigt :D
MjauDuuude

Postat av: Madde

Publicerad 2013-05-03 19:00:49

Menin^^

Svar: Hihi, ja ^^
MjauDuuude

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela