Dag 05 – Berätta om ett minne från en resa.

Publicerad 2013-08-15 00:00:00 i Lista,

Har så himla många fina semesterminnen med mamma men det är så svårt att välja ett so let me tell you the story om när jag blev med mens första kvällen på kreta med stora tjocka släkten på pappas sida när jag var 11-12 år.
 
Det var jag, pappa, farmor, hennes man, pappas mormor och morfar, pappas moster och hennes son.
Vi åkte till en italiensk restaurang första kvällen vi var där och mitt i middagen så började jag må fruktansvärt dåligt, jag var yr, mådde illa och det kändes som att jag skulle brinna upp. Alla blev jätte oroliga för att jag inte ville äta och extra orolig när jag inte ville ha glass ;P
Jag måste ha upptäckt blodet mitt i natten för jag minns att det bara var jag som var vaken och det var väldigt mörkt och tyst ute. Jag visste inte vad fan jag skulle göra, hade blodat ned sängen och hade såklart inga bindor så jag stoppade bara en massa papper i trosorna och gick och lade mig igen. När jag vaknade på morgonen så bad jag att få prata med Inger (pappas moster) så vi stängde in oss och jag berättade att jag hade fått mens så hon gav mig en binda och pratade högt om det som om jag hade berättat det för pappa, vilket jag inte hade. Jag tror att han blev lite sårad över att jag inte pratade med honom först men ja... jag hade inte så stor lust med det.
Så det var ju en kul start på semestern, kunde inte bada på 2-3 dagar och mådde skit dåligt när vi var på en jätte fin restaurang, men  vi var på kreta i 2 veckor så jag hann bada en massa och vi åkte tillbaka till den restaurangen igen så det var ju tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela