Dag 21 – Något jag förut hatade men lärt mig att älska.

Publicerad 2013-08-31 00:00:00 i Lista,

1. Städa... Jag var så fruktansvärt dåligt på det och orkade verkligen inte ta tag i städning, enda gångerna jag städade var när jag fick hjälp. Men nu städar jag hall, kök och badrum regelbundet och igår städade jag hela vardagsrummet helt själv för första gången någonsin och förra veckan började jag ta tag i sovrummet som har fungerat som förvaringsrum för allt som jag inte vet vart jag ska ha, ett rum som har gett mig så mycket ångest.
Det är jobbigt att städa men så fruktansvärt givande, dels för att det blir rent och dels för att man mår bättre på insidan. När jag har städat så känner jag att jag förtjänar att sitta och göra inget, jag känner mig som en bättre människa och jag känner hopp inför framtiden. Jag trodde på riktigt att jag aldrig skulle lära mig städa och en av mina högsta önskningar har varit att bli en sådan person som städar när de är oroliga, och nu har det blivit så. Det finns inget bätte botemedel mot oro än att städa, man får bort så mycket oro och rastlöshet så man kan koppla av sedan. Jag älskar't! :D
 
2. Hundar, jag hatade inte hundar förut men jag tyckte inte om dem, bara två hundar (Roy och Echo). Men efter min pojkvän skaffade sin hund så älskar jag hundar, dock kommer jag alltid älska katter mer ;D
 
3. Arg musik, jag förstod mig inte på den förut, tyckte bara att det var hetsigt och brutalt men jag förstår nu... När det bara är kaos inombords så finns det inget som är så skönt som att lyssna på sådan musik, man får utlopp för all frustration och det är underbart. Har blivit speciellt galen i slipknot.
 
4. Mig själv. Visst, jag älskar inte mig själv nu men bara det faktum att jag inte hatar mig själv längre är värt att nämna för helvete vad jag hatade mig själv förut. Jag led så fruktansvärt mycket på grund av min syn på mig själv så jag ville bara dö, nu känner jag inte så längre. Jag är den jag är, det är en jävla massa som är fel på mig men det har sina anledningar och mycket av det kan jag inte göra något åt just nu, jag är den är jag är.
 
 
Skulle säkert bara skriva en sak men nu blev det fyra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela