Underbar födelsedag

Publicerad 2013-08-25 21:41:14 i Allmänt,

När klockan slog tolv inatt så blev jag deppig, förra året blev jag så jävla besviken på min födelsedag så jag var rädd att det skulle bli likadant i år och har därför inte haft höga förhoppningar.
Men åh vad bra det blev ^^
Klockan tio kom pappa och Annki hit med lillasysterhund Binna och hade med sig blommor, budapestbakelse och två kuvert, ett från dem och ett från farmor.
Vi satt och pratade lite och sedan gick vi ut med Binna och efter det sade vi hej då.
När jag kom upp för trappan så ser jag två påsar vid min dörr och hör "Hej Elin" och där står min underbara mormor.
Min mormor har inte varit hos mig på tre år på grund av att jag bor på tredje våningen, har världens jobbigaste trappor och hon har haft väldiga problem med sina knän så ni kan ju förstå hur stort det var att hon stod där.
Det är den bästa födelsedagspresenten jag någonsin har fått, jag var så lycklig så jag grät nästan.
Tyvärr så hade jag just haft hundbesök som sagt och Alice är superrädd för hundar så hon kom inte fram och hälsade på mormor, men hon sade att hon skulle komma tillbaka någon gång. Vi satt och pratade länge och sedan följde jag henne till bussen och så sade vi hej då.
Efter det gick jag till affären och när jag kom hem sminkade jag mig ^^
Medan jag sminkade mig så kom Stina och vi bestämde oss för att åka och köpa smörgåstårta så vi åkte till Wedan men det var för dyrt där, så vi gick ned till törners men de hade inte smörgåstårta så då åkte vi till Maxi och de hade inte heller smörgåstårta (men jag köpte en mascara som jag har velat ha ett tag^^) så tillslut åkte vi till Tages och köpte där.
När vi kom hem så satt pojkvän och väntade (han kom hem från palermo idag, vi hade inte träffats på ca. 1½ vecka) och så fick jag presenter av honom och vi pussades lite och sedan gick han hem.
Jag och Stina glufsade smörgåstårta och sedan spelade vi rita och gissa i några timmar tills vi bestämde oss för att beställa mat, hon beställde kebab med strips och jag kebabtallrik och så fortsatte vi spela tills maten kom.
Efter vi hade ätit så spelade kort och yatzy och sedan gick hon hem ^^
 
Det har verkligen varit en helt underbar dag och jag är jätteglad :D
 
Det här fick jag i present:

Mormor: en plattång (yey!), 1000 kronor, två satinkuvertlakan, chokladpraliner med kaffesmak och disksvampar (det är speciella disksvampar som jag är djupt förälskad i).
 
Farmor och Robert: 1000 kronor.
 
Pappa och Annki: 500 Kronor.
 
Jonathan: Halsband, armband och örhängen.
 
Ja, jag är bortskämd ;D
 
 
 
Firade att jag har slutat med kortisonögondroppar med att sminka mig som vampyr inatt ;D Sjukt skönt att kunna sminka sig igen :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela