Nytt mål

Publicerad 2013-01-12 22:03:00 i Daglig teckning,

Så, jag har förlorat förmågan att rita... på riktigt. För ca. 3 år sedan levererade jag bild efter bild efter bild och blev nöjd med allt. Någonstans har det där försvunnit, jag kan verkligen inte rita längre och jag vet inte vad det beror på.
Jag känner mig så extremt kreativt, när jag öppnar photoshop eller tar fram ett block så känner jag mig alltid positiv, men jag får aldrig till något och frustrationen jag får då är så extrem. Jag blir så arg, det känns som att jag sitter fast, som att något håller fast mig och jag kommer inte loss. En vidrig känsla.
Så jag har funderat och funderat, vad kan jag göra för att komma ur det här? Jag försöker rita dagligen men det blir aldrig något.
Tillslut bestämde jag mig för att göra något som har med mitt nyårslöfte att göra. Att FÖRSÖKA.
Jag har bestämt att jag ska teckna något varje dag, och jag ska dessutom dela med mig av det för jag tror att det kan motivera mig. Jag ska inte måla eller färglägga för det har jag inte problem med, det är själva tecknandet som inte fungerar.
 
Reglerna jag har satt för mig själv är att det egentligen inte finns några regler. Jag ska försöka rita varje dag men jag måste inte. Om jag inte kan eller om jag mår dåligt o.s.v så är det så. Om jag ger upp så är det så (men jag ska försöka undvika det), jag sätter ingen tidsgräns, jag ska väll försöka tills jag kommer ur den här torkan.
Det finns inga regler för vad jag ska rita, får jag bara till en streckgubbe en dag så är det så. Det finns inte heller någon gräns för hur många bilder jag får göra på en dag. Känner jag för att göra 10 bilder en dag så gör jag det, då lägger jag dem i samma inlägg.
Anledningen till att jag vill dela med mig är för att jag kanske kan få feedback som kan hjälpa mig. Jag är alldeles för självkritisk nu och jag tror att det kan hjälpa om jag visar andra vad jag ritar.
 
Så ja, vi får se hur det här går. Önska mig lycka till! ;D
 
 
 
 
Den här sexiga skapelsen gjorde jag i ren frustration när det inte gick som jag ville ;D
 
 
Jag vet inte när jag börjar, kanke inatt, kanske imorgon, vi får se.
 
 
 
Min högsta dröm just nu är att köpa en sådan här:
 
 
En wacom intous5 touch medium.
Allt jag har hört och läst om den, jag är helt förälskad.
Vet inte om jag någonsin kommer ha råd med den, men det jag vet är att jag måste få ordning på mitt ritande innan jag kommer känna att det är okej att jag köper den. För nu ritar jag inte, så varför ska jag ha en sådan liksom? Låt oss hoppas att jag får ordning på ritandet och att jag en dag har råd att köpa den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela