Jag hatar att vara sjukskriven

Publicerad 2013-10-03 22:50:00 i Gnäll, Positivt,

Jag hatar att vara sjukskriven, jag hatar synen som många har på sjukskrivna, jag hatar att jag tappar enormt mycket värde för att jag inte klarar av att jobba.
Jag hatar att varje gång jag ska tala om för någon att jag är sjukskriven så mår jag illa och skäms, det ska inte vara så. Jag hatar att folk inte ens försöker förstå. Jag hatar att känna mig som en parasit, ett slöseri till människa.

Jag ska skriva mer om det någon gång, för att jag behöver skriva om det. Jag behöver skriva om varför jag är sjukskriven, varför jag inte klarar av att jobba, jag behöver skriva om skammen jag känner.
 
 
Och så var det tre positiva saker:

1. Jag älskar mina nära och kära som förstår och stöttar.
 
2. Idag fick jag äntligen inspiration till att bygga hus i sims, den inspirationen har varit borta länge.

3. Igår kväll diskade jag trots huvudvärk och idag har jag plockat lite och skrubbat kylen.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela