Cellprov - Var det allt?

Publicerad 2013-09-26 09:51:00 i Allmänt,

Idag var jag på hälsocentralen och tog ett cellprov, innan hade jag fått höra hur obehagligt det var och hur ont det gjorde så jag var skitnervös rent ut sagt. Så kommer jag dit, andra kvinnor sitter och väntar och de plockar in folk eftersom och jag får komma in nästan på en gång. Barnmorskan var supertrevlig vilket gjorde mig lugnare.
Sedan fick jag lägga mig på britsen och då visade hon upp en slags borste och sade att det är den man använder för att ta provet. Sedan tog hon provet, och det tog seriöst 1-2 sekunder. Det var över på ett ögonblick och det gjorde inte minsta lilla ont eller var minsta lilla obehagligt, jag kände det inte ens så jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka att det gör ont :P Jag skrattade av lättnad och hon sade att det gick så bra för att jag var så avslappnad. Hej, mitt namn är Elin och jag är mästare på att slappna av hos gynekologen för jag får alltid den kommentaren ;D Haha.
Aja, nu är det gjort, om en månad får jag veta om det är något eller om det är lugnt, det känner jag mig dock inte orolig över.
 

Jag kan även tillägga att jag mår bättre idag, jag har fortfarande ingen energi men jag mår inte så dåligt som jag gjorde igår. Mycket tack vare den här kanalen på youtube:




Det är seriöst något av det roligaste jag har sett, jag har inte skrattat så mycket på länge och alla recensioner är lika roliga, så har ni tråkigt eller mår dåligt så ska ni definitivt kolla, eller om ni är glada.... ja, kolla helt enkelt ;D 

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-09-26 21:38:13

Haha, de kändes ingenting för mig heller typ! Var skitnervös men det gick bra :) och innan hon "penslade" så sa hon "nu kommer det kännas som när man har mensvärk" och jag, som aldrig haft det (annat än lite ont bak i svanken) tänkte att "wow, nu får jag känns hur det känns!". Om jag kände något? Nope XD

Men jag känner en som blivit klämd av det där instrumentet och det gör ont, så det är väl därför man är rädd för provet :)

Svar: Ugh, fy fan vad obehagligt att bli klämd. Det kanske beror på barnmorskan? Och som sagt, hur avslappnad man är
MjauDuuude

Postat av: Stina

Publicerad 2013-09-26 22:11:54

Och jag såg nyss när han recenserade Livet är en schlager - buahahaha! XD

Svar: Haha, jag vågar typ inte kolla på den XD Är rädd att jag inte ska kunna se den på samma sätt sedan :P
MjauDuuude

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela