Den här jävla ångesten

Publicerad 2015-07-07 22:39:55 i Gnäll,

Något som jag hatar med generell ångest (kan dock tänka mig att det är samma för människor som inte har det) är att om något oroar en så blir allt annat ångest också.. varenda liten oro eller nervositet.
Något som borde vara lite pirr i magen blir kallsvett, hjärtklappning, andnöd och illamående.
I mitt fall nu så är det min ekonomi... Jag har ingen bra ekonomi, men jag har en fantastisk mormor som hjälper mig varje måndag och med hennes hjälp brukar jag få det att gå ihop men inte den här månaden.
Det är två veckor kvar tills jag får pengar och jag har 200 kronor, och jag har saker som jag behöver köpa för de pengarna. Jag kommer inte klara mig veckan ut och jag vet inte vad jag ska göra... Jag har ingen mat hemma, på 2 veckor har jag ätit typ två ordentliga måltider, annars har det varit knäckebröd och fil med flingor.
Jag är så stressad... jag kan inte andas, jag mår så illa och jag kan inte sova. Huvudvärken dyker upp varje dag och jag är så trött fast jag inte kan sova... Och det blir så tungt att exitera, tungt att göra minsta lilla sak... duscha, diska, gå till affären... Jag behöver städa men jag orkar knappt sitta upp.
Om 5 dagar åker jag till pojkvän och då vet jag att allt kommer kännas bättre, men just nu är det panik. Just nu kan jag inte sitta still, inte andas...Det finns ingen lösning. Det enda jag kan komma på är att ta ett sms-lån men det tänker jag inte göra... Det är inte ett alternativ. Allt brukar lösa sig men sättet det brukar lösa sig på ger mig också ångest. Jag är så trött på att inte klara mig själv, trött på att vara en jävla börda...
Jag mår bara så dåligt nu och jag behövde skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela